linn krouthén

LIVETS STUNDER

Kategori: ALLMÄNT

Trots den jobbiga hemtentan har jag haft en väldigt mysig måndag och tisdag. Att komma hem till Skultuna är konstigt nog lite som att komma bort från vardagen. Som att få lite semester från livet i stan. Svår känsla att förklara. När hemtentan skickades in igår, halvklar och missnöjd, var det som att en sten - eller nej, flera stenar - släpptes från mina axlar. Tror jag firade det lite omedvetet. Mamma och jag åkte in till Erikslund och mös runt i alla affärer. Fick en tomte av mamma (ja jag längtar till julen) och gjorde av med pengar på Ica Maxi. Vi skulle "bara" köpa mjölk och nu har jag en full kyl... Igår levde vi, jag och mamma, i nuet. Visserligen på Ica Maxi. Men det spelar egentligen ingen roll var du gör det, utan att du gör det. För då kan vilka stunder som helst bli en av de bästa. /L.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: