linn krouthén

HOME SWEET HOME

Kategori: ALLMÄNT

Jag är på hemmaplan nu igen. Två veckors tuffande och en helg på Bråvalla med Emma och Emilia och jag kunde inte starta sommaren bättre (som dock verkar ha ändrat riktning mot hösten). Vi har haft det så himla bra i Europas olika städer. Nu vet jag hur det är att verkligen fånga dagen. Att vakna upp och inte alls veta var dagen ska sluta. Att inte behöva veta vad klockan är. Att hoppa på ett tåg i en stad och av i en helt annan. Att inte ha något förbokat utan bara gå på känslan. Att sova i ett minimalt rum med våningssängar med främmande människor. Att kommunicera utan att förstå ett ord av varandra. Tågluffen har bjudit på så många fina platser, supergod mat, så mycket skratt och lyckorus! Vi hade lite utav en lyxbackpacking, inte så mycket nudlar utan massa goda middagar på restauranger. En semester på fots ungefär. Ett minne för livet och flera städer i bagaget rikare! Köpenhamn, Berlin, Prag, Wien, Budapest och Kroatien. Alla städerna var väldigt fina och jag är så glad över hur enkelt det kan vara att resa och uppleva olika platser i världen! 
Var bara hemma någon dag innan det bar av mot Norrköping och Bråvalla som bjöd på både sol och regn. Sov i en bil så vädret påverkade oss inte alltför mycket. Hade det jättebra och dansade till alla möjliga artister!

Men lite förkyld har jag blivit och vatten i knät har jag dragit åt mig. Stannade i sängen hela dagen idag med Spirulinaboostad smoothie och en och annan C-vitamin. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: