linn krouthén

FRIENDS WITH LOVE

Kategori: ALLMÄNT

Direkt efter träningen igår kom Louise, Amanda och Sara hem till mig. Jag har sagt det förr och säger det igen - njuter till fullo av att bo i egen lägenhet, kunna bjuda över vänner och bara sitta och prata. Precis det vi gjorde igår. Åt jordgubbar och drog igenom allt ifrån värderingar till hur våra föräldrar format oss. Djupt men nyttigt. Att lyssna och förstå, ge gensvar, är en konst. Men tack vare allt deep-talk under våra år tillsammans har jag lärt mig. Kloka ord, nya tankar - jag formas och utvecklas. Tänk att ha möjligheten att få göra det ihop med sina vänner - för att dom är så bra, för att dom är så kloka och trygga människor. Som att ha flera olika, men lika mycket värda, terapeuter. Och jag är så tacksam för att jag har växt upp med dom finaste vännerna du kan tänka dig. Jag kan inte beskriva med ord hur mycket det, och dom, betyder för mig. Jag är nog kär i allihopa. De ger mig en sorts kärlek alla skulle behöva. Tillit, empati, förståelse och ärlighet. Grunden för en bra vänskap. /L.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: