linn krouthén

I LOVE OAT

Kategori: INSPIRATION

Jag älskar frukost och hoppar aldrig över måltiden. Just nu är jag helt förälskad i gröt av olika former. Favoriten är vaniljgröt så jag tänkte berätta hur jag gör min. Det roliga med gröt är att man kan mixa och trixa och få den precis som man vill ha den. Så här gör jag ungefär:
Blanda 1 dl fiberhavregryn, en nypa havregryn, lite salt, ca 1/3-1/2 tsk vaniljpulver, 1 msk chiafrön eller linfrön, ca 1/2 msk Stevis Strö, 1-2 msk mandel- eller hasselnötmjöl och 1/2 dl vaniljproteinpulver i en djupare skål. Tillsätt 2 dl vatten och rör om. In i micron på högsta värme i ca 1 min. Ta ut, rör om i gröten och in i micron i ca 1 min till beroende på hur "hård" du vill att gröten ska vara. Ta ut gröten och blanda i ca 1/2 msk kokosolja (smälter direkt). Klicka sedan på osötat jordnötssmör och ät till frukt eller bär! Can't get enough!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: