linn krouthén

FRUKTSALLAD MED GRÄDDE

Kategori: ALLMÄNT

"Why is monday so far from friday, but friday so close to monday". Ja, det stämmer ju (oftast), men nu tycker jag veckorna går så fort att jag knappt hinner reagera över innebörden i citatet. Tagit adjö till Louise som nu befinner sig i London igen. Myst med Emilia och Amanda i fredags. Ätit middag, fruktsallad och sett på film hos Emilia i lördags. Tränat. Och igår rensade jag och mamma källaren. På fronten med ordning och reda och behovet av att ha koll har jag ärvt av mamma så det skriker om det. Både jag och mamma kände oss helnöjda efter 5 timmars rensning när vi nu har koll på vad som finns i alla kartonger och faktiskt kan röra oss i förrådet utan problem. Och jag kände mig extra nöjd när jag hittade massa flytta-hemifrån saker som jag inte visste fanns att packa ner bland mina egna saker.
Ikväll ska jag på en föreläsning om kost. Jag älskar sånt, föreläsningar o.s.v. då man oftast går där ifrån några kunskaper rikare. /L.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: