linn krouthén

VÅR LONDONRESA I KORTA DRAG

Kategori: ALLMÄNT

Mina nästan fyra dagar i London var som en underbart häftig och rolig avkopplingsweekend där min annars ganska halvgråa vardag fick ett färglyft av neonfärger från Piccadilly Circus och även m&m-store gav själen extra färg och tunnelbanans olika färglinjer. Och det är inte bara min själ och vardag som fått sig ett lyft tack vare resan  – även min garderob har jag fyllt med mycket färg och vårigt från London.


Friday’s blev vårt första val av kvällsmatställe där vi åt tills vi knappt orkade rör oss, bokstavligen. Även andra kvällen hamnade vi på detta ställe efter att i en timme med hungriga magar försökt hitta något bättre. Men, sista kvällen vidgade vi våra vyer och då blev det sushi. Ni vet en sån där mysig restaurang man alltid velat testa men aldrig gjort för att man inte vågat sig på sushi? En sån där restaurang där sushirätterna cirkulerar runt på ett band framför bordet? Jag förvånade mig själv att jag verkligen, verkligen tyckte om  det. Det kändes lyxigt och väldigt fräscht efter alla val av friterade rätter.


På måndagen kl. 13 stod Louise redo i skolan, tillsammans med hennes förväntansfulla och nervösa vänner bredvid henne (jag och Rebecca), för att visa upp alla hennes make-up konstverk för lärarna. Medan Louise intervjuades åkte jag och Rebecca till slottet. På planet på väg till London sa Rebecca lite flummigt ”Åh, tänkte om vi fick se någon kunglighet!”. ”Haha, ja… eller hur! You wish” svarade vi. Ja, okej  - Rebecca önskade, men om önskningen gick i uppfyllelse då? För när folk börjar samlas utanför slottet hänger såklart två väldigt nyfikna svenska tjejer med. Och ut kommer, efter att polisen spärrat av den trafikerade vägen, två prinsessor. Och några minuter senare kommer självaste DROTTNING ELIZABETH med hennes son. Magiskt. Tre meter framför oss. Ödet eller bara väldig tur?


Asgarv på tunnelbanan i en tyst vagn (snea-blickar.com). Latte på Starbucks. Italienare som smygfotar, som frågade om vi var modeller och som tog kort med oss och säger ”Facebook, Facebook”. Nutellafrukost. Bagels. Råkat säga ”tack” istället för ”Thank you” (pinsam stämning) . Förälskade mig i Primark och Oxfordstreet, människorna där, den härliga miljön och de fina byggnaderna.


En superbra resa och det var verkligen inte sista gången jag satte min fot i London.




11-14 mars 2012

Kommentarer


Kommentera inlägget här: