linn krouthén

SVENSKA

Kategori: ALLMÄNT

Det är ju någonting med nationella prov. Allt och alla blir så allvarligt när ämnet kommer på tal. Så idag föll en liten sten från hjärtat. Svenska np har gått så dåligt, enligt mig. Den muntliga delen tog jag mig igenom snabbt som attan pga. min nervositet och det ledde till ett minus framför omdömet MVG. Och det var allt annat än förväntat. Min skriftliga del tog jag mig igenom men när jag sedan hade skrivit klart undrade jag själv vad jag skrivit om och när jag lämnade in pappret kom jag på att jag nog missade att svara på det jag skulle svara på. Svävade bort från området helt enkelt (och det skulle betyda ett IG). Och när lunchen sedan kom och jag redan lämnat in uppgiften fick jag reda på att man bara kunde få VG på just den delen jag valde att skriva om. Missade det helt. Men idag när jag fick omdömet så blev jag förvånad och glad: "VG. Krönikan, som i stort sett är färdig att publicera". Den där lilla kommentaren gjorde allt! Känns skönt att lämna svenska np nöjd. /L.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: