linn krouthén

GÅRDAGEN I KORTA DRAG

Kategori: ALLMÄNT

Att dansa som ihoppackade sillar på Plutos dansgolv i flera timmar igår natt ledde till
skitiga Converse, ömma fötter och 100 graders värme av alla dansande studenter.
Men om jag kunde spola tillbaka tiden skulle jag befinna mig där nu, bland alla glada
studenter. Lyckliga människor, sjungandes (nej, skrikandes) till 100-dagarsramsan.
- Jag frågade mig många gånger om jag vill lämna denna studenttid...
En kär vän, pigg för att köra, agerade taxi till Stenby-donken och sedan hem till
Emilia där jag, Jonathan och Ludvig hade vår egen efterfest: prat, pomfrites, skratt
och där min Hänga-gubbe app utnyttjades. Kl 7 sa våra kroppar ifrån och vi somnade
alla i en dubbelsäng.
Kl 9 sa våra kroppar ifrån av värmeslag och vi kunde inte sova längre. Trött.nu.
Att dansa som ihoppackade sillar på Plutos dansgolv i flera timmar igår natt ledde till
skitiga Converse, ömma fötter och 100 graders värme av alla dansande studenter.
Men om jag kunde spola tillbaka tiden skulle jag befinna mig där nu, bland alla glada
studenter. Lyckliga människor, sjungandes (nej, skrikandes) till 100-dagarsramsan.
- Jag frågade mig många gånger om jag vill lämna denna studenttid...
En kär vän, pigg för att köra, agerade taxi till Stenby-donken och sedan hem till
Emilia där jag, Jonathan och Ludvig hade vår egen efterfest: prat, pomfrites, skratt
och där min Hänga-gubbe app utnyttjades. Kl 7 sa våra kroppar ifrån och vi somnade
alla i en dubbelsäng.
Kl 9 sa våra kroppar ifrån igen, men denna gång av värmeslag och vi kunde inte
sova längre. Det blev lite sömn denna natt, men fy vad roligt jag haft det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: