linn krouthén

3 ÅR

Kategori: ALLMÄNT

i tre år har det varit vi idag. tre år känns så långt att säga och att blicka framåt till tre år känns ännu längre. men att blicka bakåt till tre år känns inte alls långt. jag kommer ihåg allt som om det vore igår. dagen efter den första kyssen, när vi skulle åka på konfirmationsläger. vi klev av bussen i finnåker och prästen maria säger till oss och alla vid bussen "det här har jag väntat på" när vi pussas första gång inför folk. vi har haft mindre bra perioder, som alla andra, men vi har alltid kommit ur det - för vi älskar varandra. vi har blivit som bästa vänner, som vet allt om varandra, som pratar om allt, men med kärlek på toppen av allt. alla tider har sin charm. som under de första månaderna, när vi inte kunde slita oss från varandra en minut men att vi då inte visste så mycket om varandra. idag kan vi sitta i varsin soffa men istället vet vi allt om varandra. det är så häftigt att se hur vi utvecklat varandra och hur vårt förhållade utvecklas. du är trygghet för mig, den jag inte behöver oroa mig med. den jag kan vara mig själv med. min andra halva. jag älskar dig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: