linn krouthén

20120220

Kategori: MINA ORD

 

Med datorn i knät allt för länge in på kvällen stänger jag av den, drar täcket över huvudet och när man vänder sig om, byter position, för att släcka lampan känner man: fan, jag är kissnödig! Släcker lampan och gör ett försök att somna i alla fall. Intar samma ställning som den där jag inte kände trycker på kissblåsan lika bra. Efter en timme, vaken i sängen, i samma ställning, ångrar jag mig att jag inte gick på toa från första känningen.
Det är kolsvart i rummet. Ser bara tvboxen visa alldeles för höga siffror för min skönhetssömn.
Drar av mig det varma täcket och möts av en iskall chock. Så jag försöker skynda mig över till andra sidan av rummet, till dörren, men samtidigt smygandes tyst så jag inte väcker pappa-med-öronproppar-som-ändå-hör-allt-när-han-sover. Har hunnit snubbla till på mina prydnadskuddar jag slängt ur sängen och ned på mitt golvet (som jag varken ser eller kommer ihåg).
Öppnar i alla fall tillslut min dörr som är omöjlig att smyga med. I detta tillfälle känns det som att hela världen ser mig, som att jag har sällskap av monster som finns under sängen. Möts av ett kolsvart mörker utanför dörren, och nej jag kan inte tända lampan för pappa är känslig för ljus, också.
Jag hamnar tillslut i badrummet som ligger två meter från mitt rum. Och ångrar inte min tur dit när jag sedan kan byta hej vilt till den positionen jag äntligen tycker är bekväm att somna i. Godnatt.

 


~ en upplevelse.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: