linn krouthén

LYCKA

Kategori: MINA ORD

Jag känner mig otroligt lycklig just nu. Bara tanken av att jag har världens mest fantastiska vänner gör mig hel. Även om jag inte skulle vara trasig. Ibland tror jag att man kan vara lycklig utan att känna sig lycklig. Men jag tror att lyckan inom sig ibland smäller till. När man riktigt får känna på känslan av lyckorus och att ha tusen bra tankar i huvudet. Samtidigt.

 

Jag undrar om jag har turen. Eller ligger det något i uttrycket ”Man behandlas som man själv vill bli behandlad”? Att man på något sätt sorterar bort människor som inte ger en något, och håller fast vid dom som behandlar en bäst. Och om jag tänker på det sättet, och mina vänner tänker likadant, borde man på något sätt hitta de vännerna som passar en bäst. För man borde ha samma värderingar, tankar, krav o.s.v. eftersom jag valde vänner som behandlar mig på det sättet jag vill bli behandlad på. Och dom mig. Och därför passar man så bra ihop. Som bästa vänner gör.

 

Jag vet varför jag stannar vid er. För att ni ger mig så otroligt mycket. Tankar blir till ord  som blir till meningar som blir till lärdomar. Ni är som hjälpande händer. Som kärlekssjälar. Som ett band av förtroende som aldrig bryts.

 

Jag är lycklig för att jag har er. För att jag är den jag vill vara tack vare er. Bästa vänner.

~ därför får ni en lycklig bild

Kommentarer

  • Evelina säger:

    i love you girl

    Svar: i love you<3
    Linn Krouthen

    2012-08-18 | 09:47:20

Kommentera inlägget här: