linn krouthén

SATAN I GATAN

Kategori: ALLMÄNT

Sista spurten nu i skolan. Och det känns. För att få VG i matte B ska jag klara av att göra typ tre tal på VG-nivå. För att få godkänt på mina tyskaprov imorgon måste jag plugga järnet. Min mediekommunikationsuppgift blev så gott som klar nyss. Årsredovisningen i UF blev färdig och skrevs ut idag. En liten svenskaredovisning på onsdag. Engelskauppgiften ska vara klar nästa vecka. Ja, nu tror jag allt är med om jag bortser från min tunga körkortsteori och allt som har med det att göra...
Men imorgon har jag min tredje privata körlektion. På fredag har jag halkan med Ina och Amanda.
Jag hoppas djupt att få somna i min pojkes famn inatt. Och jag hoppas djupt att min arm inte kommer börja värka inatt efter den sista vaccinationssprutan mot fästingar jag, mamsen och syster tog idag.
Men trots allt. Trots allt som måste, borde och glöms göras så gillar jag läget. Veronica Maggios nya skiva gör livet lite extra roligt i alla fall.
// L.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: