linn krouthén

INNE I EN VILOFAS

Kategori: ALLMÄNT

Nu har man blivit bortskämd med sena mornar, sena kvällar, slöa hela dagen och vakna upp med meningen "vad ska man göra idag då..". Detta gör att man mindre och mindre ser fram emot skolan, för att vila upp sig är något av det bästa som finns. Dock finns det begränsningar, då heldagar hemma känns som waste of time efter ett tag.
Men idag, då har jag faktiskt fått saker gjort. Eller ja, typ. Vaknade upp bredvid Max, rätt tidigt, och han skjutsade sedan hem mig pga. att han ska jobba idag. Med trötta ögon kom jag i alla fall hem, piggnade upp mig och tog sedan en liten promenad ner till Mässingsbruket med mamma. Inhandlade saker till jag ska flytta hemifrån - som jättefina skålar, bakredskap mm.
Men nu sitter jag och dricker ett supergott te jag köpte idag på Ica. Havtorn, blåbär, jordgubbar... Ja, det var lite allt möjligt. Supergott. Det blir en hemmakväll med familjen med tre rätters, popcorn och en bra film. För mysigt♥
// L.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: