linn krouthén

VALDEBATT I SKOLAN

Kategori: ALLMÄNT

Allt handlar om valet nu. Inte så konstigt då det är val på söndag. Jag är lite förvånad över mig själv att jag faktiskt börjar bli lite intresserad av vad alla partier tycker och tänker. Idag kom ungdomspolitiker till min skola för att debattera för hela skolan. Jag tyckte att det var jätteintressant att lyssna på vad de hade att säga. Skakningar på huvuden när politikerna inte var överrens, suckningar, handuppräckningar. Och det roliga var att allt de sa spelades in och kommer sändas från skolans radio om några dagar. Nu vet jag vilken sida jag lutar till i alla fall. På fredag ska vi få rösta i skolan. Eller, testa på att rösta i alla fall.

Nu håller jag på att göra en reklambild. Det går faktiskt bra! Idol ikväll - I'm stuck!


// L.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: