linn krouthén

GRUNDLURAD TILL BOTTEN

Kategori: ALLMÄNT

Glömt att berätta att min käre lille plutt skaffat sig körkort! Om han överraskade mig. Han har verkligen tryckt in i min hjärna att det inte går att få en tid för teoriprov och upp körning den dagen man fyller år. Och dum som jag är går jag på det. Grundlurad. Så på hans födelsedag gjorde han teoriprovet och klarade det galant. Dagen efter gjorde han upp körningen - även den galant. Han ringde mig förrgår "du, jag tänkte övningsköra in till stan och köpa en tröja, hänger du med?". Tänkte inte mer på det utan sa bara ja och funderade en stund på varför han ville köpa kläder just nu bara. När jag står i hallen förberedd på att han ska komma skriker mamma till "den luringen, MAXX!!!" och pekar ut genom köksfönstret. Jag öppnar ytterdörren och där sitter han, i hans mammas bil - HELT SJÄLV! Jag hoppade ut i strumpor och kastade mig på honom. Shit, var nog nästan gladare än vad han var för stunden! Jag satt mig i framsätet och vi körde hem till honom för att käka tårta. Överraskade sedan Max bror genom att säga "du, mamma behöver bli hämtad, hänger du med?". Härlig känsla. Jag, Max och Alex firade sedan körkortet genom att ta en tripp ner till stan för att köpa Spicy mat. Som sagt, grundlurade till botten. Grattis, äntligen!!!!
// L.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: