linn krouthén

PINA UTE - OCH INNE!?

Kategori: ALLMÄNT

Det är så otroligt kallt ut. Sånna här dagar sätter man "gå ut" längst ner på listan. Usch. Jag tycker vintern är mysig, men bara när man inte behöver pina sig själv utomhus. När det faktiskt är skönt och fridfullt att ta en liten promenad i snön - när det är lagom kallt - då är det mysigt.
Nu klär man på sig hundra lager kläder för att klara av kylan. Och när man sedan kommer in, dör man av värmen från kläderna istället. Kombinationen vinter och shopping inne i stan kanske inte är en sånn bra en. Ut i kylan med tjocka, varma kläder och in i värmen med tjocka, varma kläder. Om man är redo för en shoppingdag kanske det bästa är att lämna de tjockaste tröjorna hemma för att ens orka ta på en galge...
Detta har jag varit med om idag. Satt på mig allt för mycket kläder för någon timme på stan. Nej, jag pinade mig inte ute - utan inomhus. Jag vet inte om detta är boven i varför min garderob sett likadan ut den sista tiden; inga nya fynd. Okej, idag hittade jag lite små saker. Men, inte alls lika mycket som förr - då jag verkligen älskade shopping. Antingen är det jag som är blind och inte ser alla underbara kläder, eller så är det affärerna som är allmänt dåliga på nya, fina kläder just nu...
//L.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: